Pachołki drogowe – sprawna organizacja ruchu

Remont drogi wiąże się z utrudnieniami w ruchu pojazdów i pieszych. Aby wymiana nawierzchni albo budowa chodnika nie paraliżowały miejskich ulic, firmy odpowiedzialne za prace remontowe w terenie są zobowiązane do odpowiedniego zabezpieczenia i oznaczenia obszaru. Jednym ze sposobów na upłynnienie jazdy samochodów jest ustawienie pachołków wytyczających nowe pasy, zwężenia i tym podobne. Jakie pachołki drogowe powinny być stosowane podczas zmieniania organizacji ruchu? Sprawdź!

Pachołki drogowe – gdzie znajdują zastosowanie?

To, jakie pachołki powinny być użyte podczas remontu drogi, ściśle określa polskie prawo. Pachołki drogowe używane do reorganizacji ruchu oznaczone są w przepisach jako U-23. Pachołki drogowe U-23 dzielą się na podtypy: U-23a, U-23b, U-23c oraz U-23d. Poszczególne warianty różnią się od siebie przede wszystkim wymiarami. Największy jest pierwszy typ, czyli pachołki U-23a. Pachołki tego typu znajdują zastosowanie przede wszystkim do wyznaczania nowego toru jazdy, oznaczania stopniowego zwężania szerokości jezdni, oznakowania dziur czy awarii, odgradzania od jezdni obszarów wyłączonych z ruchu pojazdów. Pachołki drogowe o charakterystycznym, stożkowym kształcie często znaleźć możemy również na placach manewrowych, gdzie przyszli kierowcy doskonalą swoje umiejętności pod okiem instruktorów. Pachołki powinny nie tylko charakteryzować się odpowiednią budową, ale również być ustawione w ściśle określonych przez przepisy ruchu drogowego odległościach.

Widoczność przede wszystkim

Pachołki drogowe produkowane są z czerwonego lub pomarańczowego materiału o wysokiej plastyczności (najczęściej jest to guma lub PCV). Aby zwężenia czy dziury w nawierzchni były widoczne również po zmroku, na pachołkach są malowane fluorescencyjną farbą białe pasy. Co ważne, na autostradach i drogach ekspresowych wysokość pachołków nie może być niższa niż 75 cm. Pachołki drogowe powinny być wyprodukowane w taki sposób, aby można było obciążyć ich wnętrze wodą lub piaskiem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *